سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 یک شاعر:   برای گسترش اتحاد ملی از هنر بهره ببریم

پنجشنبه 23 فروردین 1386 - ساعت 08:00

عبدالرحیم سعیدی راد، شاعر گفت: دولت هر چه بیش‌تر به همه اقشار هنرمندان توجه کند بهتر می‌تواند در وحدت ملی و انسجام اسلامی موفقیت کسب کند.


عبدالرعبدالرحیم سعیدی راد، در گفت و گو با آینده روشن گفت: وحدت ملی، مهم‌ترین اصلی است که ملت ما خصوصا در این فصل از تاریخ به آن نیازمند است. 

وی افزود: وحدت، هم‌دلی و هم‌زبانی نیاز همه تصمیم‌گیران، احزاب و اصناف و قشرهای جامعه است و انسجام اسلامی ضرورتی است مهم برای مسلمانان جهان در مقابل توطئه‌هایی که هر روز از سوی دشمنان اسلام شکل می گیرد.

این شاعر، نام گذاری امسال را نشانه تیزبینی و هوشیاری مقام معظم رهبری دانست و گفت: امیدوارم این نامگذاری سرلوحه و شعار همگان باشد و تصمیم‌گیران برای آن برنامه‌ریزی کنند.

سعیدی راد یادآور شد: هنرمندان و شاعران عزیز و دل‌سوز ما همانند دیگر اقشار جامعه دو مسئولیت بر عهده خواهند داشت: اول این‌که اگر اختلافاتی در بین گروه‌ها و دسته‌ها و انجمن‌ها وجود دارد، کنار گذاشته شود و یک‌پارچه شوند و دوم این که پا به میدان بگذارند و نقطه وحدت باشند برای سایر بخش‌ها و نیز تلاش کنند با زبان هنر و خصوصاً شعر پیام وحدت و هم‌دلی را به همه نقاط جهان ارسال کنند.

وی گفت: در سال گذشته دولت حمایت‌هایی از هنرمندان داشته و تا جایی که اطلاع دارم، حتی بیش‌تر از سال‌های قبل بوده است، اما این که آیا این مقدار حمایت‌ها کافی است، می‌گویم: نه. دولت هر چه بیش‌تر به همه اقشار هنرمندان توجه کند بهتر می‌تواند در وحدت ملی و انسجام اسلامی موفقیت کسب کند. این حمایت‌های مادی و معنوی در همه جای دنیا توسط دولت ها انجام می‌گیرد و نباید مورد اعتراض گروهی واقع شود و بگویند که هنر دولتی نمی‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: حمایت دولت از هنرمندان می‌تواند در قالب پشتیبانی و بسترسازی و حذف برخی مالیات‌های از هنرمندان و دادن وام و کمک در نشر آثار آنان باشد.
 


نوشته شده در  دوشنبه 86/1/27ساعت  8:12 صبح  توسط عبدالرحیم سعیدی راد 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
غزل - نامه
برای امام خمینی (ره)
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری در سال 88
ادامه مجالهای کوتاه
[عناوین آرشیوشده]