سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عبدالرحیم سعیدی‌راد به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خوزستان گفت:« تفاوتی که پانزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس( ارومیه ) با سال‌های قبل و کنگره‌های پیشین داشت در این بود که خانم‌ها و به طور کل جوان‌ترها امسال استقبال بیش‌تری نشان دادند. در مجموع 1200 شاعر کشور 11 هزار شعر به دبیرخانه کنگره فرستاده بودند که تقریبا 50 درصد این شعرها متعلق به خانم‌ها بود. »

سعیدی‌راد اظهار کرد:« بخشی از هزینه‌ای که صرف برگزاری یک کنگره می‌شود - مثلا حتی پنج درصد یا 10 درصد آن - باید به تحقیق و پژوهشی پیرامون آن کنگره اختصاص یابد و باید با افراد شرکت‌کننده در کنگره، مسؤولان، شعرا و مردم مصاحبه شود و نظرسنجی به عمل آید تا متولیان امر بدانند ایرادهای کنگره چیست و این ایرادها برای کنگره بعدی اصلاح و برطرف شود. »

او افزود:« به‌تر است حتی در مورد مسایلی مثل این که کدام استان‌ها بیش‌تر در کنگره شرکت می‌کنند، سن و جنس این افراد و از این دست موارد تحقیق شود و حتی برای محل برگزاری این کنگره‌ها با تامل بیش‌تری تصمیم‌گیری شود مثلا چرا این کنگره در کرمان، زاهدان و ... برگزار نشود. کنگره دفاع مقدس به این معنی نیست که فقط باید در شهرهای مرزی برگزار شود. »

سعیدی‌راد خاطرنشان کرد:« در تلاش و پی‌گیر هستیم تا کنگره شعر دفاع مقدس یک بار دیگر در خوزستان برگزار شود. البته در دزفول. جالب است اشاره کنم که در پانزده کنگره‌ای که تاکنون برگزار شده استقبال ایلام و دزفول از کنگره دفاع مقدس بیش‌تر از همه جا بوده است. »

او یادآور شد:« هم‌چنین سعی دارم با مسؤولان امر گفت و گو کنم تا ضمن برگزاری این کنگره در دزفول از شاعر خوزستانی، قیصرامین‌پور، نیز تجلیل به عمل آید و برای تقدیر و تجلیل از مقام او یک پل، میدان یا به طور کل یک نماد خاص از او در شهر دزفول به نام قیصر امین‌پور ساخته شود. البته هنوز با مسؤولان استانی راجع به این قضیه گفت و گو نکرده‌ام. »


نوشته شده در  سه شنبه 85/7/11ساعت  8:11 صبح  توسط عبدالرحیم سعیدی راد 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
غزل - نامه
برای امام خمینی (ره)
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری در سال 88
ادامه مجالهای کوتاه
[عناوین آرشیوشده]