سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عبدالرحیم سعیدی راد - شاعر ، گفت : برگزارکنندگان جشنواره بین المللی شعر فجر باید با دقت و وسواس همه آثار را بررسی کنند و دلایل رد و یا نمرات ارزشیابی اثر را برای خالق اثر ارسال کنند ، چرا که برگزارکنندگان و داوران (خصوصا) در معرض امتحانی بزرگ قرار دارند و امیدوارم سربلند از آن بیرون بیایند .
  این شاعر معاصرکه درنخستین نشست رسمی ستاد برگزاری نخستین جشنواره بین المللی شعرفجر به عنوان یکی از اعضای ستاد حضور یافته است ،  درگفتگو با خبرنگار مهر، افزود : جوانان باید جایگاه ویژه ای در این جشنواره داشته باشند و در عین حال ، حرمت پیشکسوتان این عرصه نیز باید محفوظ بماند . جشنواره بین المللی شعر فجر یک اتفاق خوش یمن و مبارک است که به طور قطع اگر درست اجرا شود در رشد و اعتلای ادبیات کشور می تواند مفید و موثر باشد .

مهندس سعیدی راد تصریح کرد : البته به دست اندرکاران جشنواره هم عرض کرده ام که واژه بین المللی برای این جشنواره برای بالابردن بار آن و ارزشگذاری به جشنواره فعلا زود است ، اما می توان از کشورهای فارسی زبان به عنوان مسلمانان ویژه این جشنواره چند نفر را دعوت کرد .        

به اعتقاد وی ، شیوه برخورد جدی با این جشنواره خیلی مهم است ، اگر قرار باشد همانند یک مسابقه کشوری که معمولا در طی سال چندین مورد آن برگزار می شود ، باید تفاوت چشمگیر داشته باشد . این تفاوت ها می تواند در حوزه موضوع ، مضمون ، داوری و نوع جایزه باشد .

این شاعر اظهار داشت : درچنین جشنواره بزرگی باید طوری رفتار شود که هم ازپیشکسوتان شعر تجلیل شود و هم از شعرای جوان ، به هرحال درشعر به پختگی اثر توجه می شود نه سن وسال سراینده آن  . 

سعیدی راد با تاکید بر توجه جدی جشنواره بین المللی شعر فجر به موضوع شعر انقلاب اسلامی ، یادآور شد : این جشنواره فرصت خوبی است تا مشخصه های شعر انقلاب اعلام شود و خط و نشان ها و مرزها مشخص گردد ، به طور قطع ، منظور برگزارکنندگان جشنواره که عنوان شعرفجر را به یدک می کشد ، خلق آثاری درخصوص انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیست ، بلکه توجه به تاثیراتی است که ادبیات انقلاب اسلامی درطول بیش از ربع قرن به جامعه ایران و جهان ارائه کرده است .

این شاعر خاطرنشان کرد : هرچند زمان برای برگزاری چنین جشنواره بزرگی اندک است ، اما اگر قرار باشد در بهمن ماه امسال شاهد برگزاری این جشنواره ملی باشیم ، باید رعایت همه جوانب عمل و انصاف در نظرگرفته شود . دخیل کردن برخی ازاستادان دانشگاه در داوری اشعار هم بر غنای این جشنواره می افزاید و هم باعث می شود این ادبیات در دانشگاه های کشور هم نفوذ بیشتری داشته باشد .

به گفته این چهره ادبی جنوب کشور، همچنین برگزاری جشنواره های فجر استانی هم یکی از راه هایی می تواند باشد که به این جشنواره بزرگ و بین المللی کمک فراوانی ارائه دهد ، به طوری که برندگان آن جشنواره ها به جشنواره اصلی راه پیدا کنند .به این ترتیب در استانهای کشور نیز شور و نشاط جشنواره جریان پیدا می کند .

عبدالرحیم سعیدی راد در پایان گفت : فرصت را غنیمت می شمارم و از همه ادیبان و فرهیختگان و شعرای کشور دعوت می کنم که به طورجدی بهترین و جدیدترین آثارخود را به این جشنواره ارسال کنند . جشنواره بین المللی شعر فجر می تواند توجه ویژه خود را به شاعران فقیدی چون : سیدحسن حسینی ، نصرالله مردانی ، احمد زارعی ، سلمان هراتی و ... که برای ادبیات این کشور زحمت فراوانی کشیده اند ، معطوف سازد .


نوشته شده در  چهارشنبه 85/9/1ساعت  5:29 عصر  توسط عبدالرحیم سعیدی راد 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
غزل - نامه
برای امام خمینی (ره)
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری در سال 88
ادامه مجالهای کوتاه
[عناوین آرشیوشده]